Novinky Aktualizácie

Posledné správy + aktualizácie

Nedávno jsme oznámili přílet bitevních vrtulníků v aktualizaci War Thunderu 1.81 "Valkýry".

V tomto devblogu bychom se chtěli zaměřit na letové modely a fyziku těchto strojů. Dozvíte se, jak se s vrtulníky bude létat, jaké síly na ně ve vzduchu působí a také odlišnosti v jejich ovládání v závislosti na herním módu.

 

Gaijin Entertainment již má nějaké zkušenosti s vývojem her s bitevními helikoptérami - v roce 2010 jsme vydali Apache: Air Assault (A:AA), kterou někteří z vás určitě hráli. Během aprílového eventu v roce 2017 jsme použili letové modely právě z A:AA. To stačilo na jednorázový event, ale pro implementaci vrtulníků ve velkém měřítku do War Thunderu už ne - tyto letové modely nejsou kvalitativně srovnatelné s aerodynamickými modely a modely poškození, které máme ve hře pro letadla. Kromě toho máme v plánu do hry dostat mnohem více rotorových strojů, než jich najdete v A:AA.

Aby vrtulníky splňovaly standardy a požadavky aktuální verze fyzikálního enginu, museli jsme implementovat nové prvky simulace: rotor s nastavitelnými listy, cyklické řízení, turbohřídelové motory s detailně namodelovanou převodovkou a další důležité systémy pro ovládání letu.

Jak se létá s vrtulníkem? Letová fyzika ve War Thunderu:

Vrtulník, stejně jako letadlo s fixními křídly má křídla, ocas (někdy i se směrovkou) a trup, které všechny při letu vytváří specifické aerodynamické síly. Vztlak a tah ale vytváří hlavní rotor. Na rozdíl od tahu, který u letadla vytváří vrtule, je ale tah rotoru: směřován zejména vzhůru a může být mírně korigován doleva-doprava a dopředu-dozadu - v závislosti na bodu kružnice, kterou hlavní rotor vytváří - a závisí tedy na setrvačnosti a náklonu rotoru.

To vytváří vodorovnou součást vztlaku hlavního rotoru a pohyb dopředu/dozadu a doleva/doprava.

Ovládání vrtulníku

Stejně jako u letadel s fixními křidly, i vrtulníky jsou ovládány pomocí čtveřice hlavních os, které jsou popsány jinými termíny: cyklická (natočení a náklon), kolektivní náklon a pedály. Vrtulníky nemají klapky, ani brzdící štíty. Pokud má vrtulník výškovku a směrovku, jsou ovládány osou náklonu cyklického náklonu a pedály.

V módu "Plné ovládání" získá hráč kompletní a manuální nadvládu nad strojem. Vrtulníky mají v realitě systému automatického trimu a systému vylepšení stability (SAS) - ty jsou implementovány i ve War Thunderu a ovládání ulehčují. Většina vrtulníků má výškovou plošku, která pomáhá s vychýlením při změně kolektivního náklonu.

V "Realistickém" módu ovládání je cyklická páka a pedály nastavené na zamýšlenou rychlost rotace skrz dané osy a Instruktor provádí vyžadované zásahy, zatímco kolektivní náklon je ovládán ručně.

"Zjednodušený mód" je identický s Realistickým, s jediným rozdílem - disponuje funkcí "levitace", kdy po zmáčknutí daného tlačítka (ve výchozím nastavení "H") začne vrtulník levitovat na jednom místě, ale stále s ním lze pohybovat ve všech osách - dopředu/dozadu, nahoru/dolů a vlevo/vpravo - vodorovné manévry jsou řízeny cyklickým náklonem a svislé manévry pak kolektivním náklonem. U země také dochází k automatickému omezení svislé rychlosti, aby při přistání nedošlo k nehodě.

Pedály ovlivňují rychlost rotace. Pro levitaci bez pohybu musí být všechny osy v neutrální poloze.

V módu "Míření myší" hráč jen určí, kterým směrem by vrtulník měl směřovat a Instruktor ovládá cyklický náklon i pedály sám. Lze použít i tlačítka a ovládat cyklický náklon a pedály ručně - stejně jako v Realistickém a Zjednodušeném ovládacím módu. Kolektivní náklon je ovládán ručně a je dostupná i funkce "levitace".

 

Náklon rotoru řídí cyklické řízení, které ovládá pilot pákou cyklického řízení. Když pilot vykloní páku cyklického řízení požadovaným směrem, zvýší se na jedné straně oběžené kružnice úhel náběhu listů a na druhé straně dojde naopak ke snížení. Když započítáme i precesi setrvačníku, znamená to, že směr pod úhlem 90 stupňů od směru maximálního a minimálního cyklického vychýlení dosahuje maximálního i minimálního vztlaku a také maximálního i minimálního letu rotorů (nahoru a dolů). To první vytváří moment, který nakloní vrtulník a to druhé nakloní kužel samotného rotoru. Oba tyto faktory spolu vytváří vodorovnou součást vztlaku hlavního rotoru, což dovoluje vrtulníku pohybovat se vodorovně. Náklon rotorového kuželu je dosažen díky čepům, které dovolují pohyb listů ve vodorovném i svislém směru včetně pohybu okolo své osy.

Vztlak hlavního rotoru je ovládán celkovým náklonem všech listů rotoru ve všech směrech, nezávisí tedy na náklonu rotorového disku. Výsledný úhel každého listu v každém směru je roven součtu úhlů vytvořených kolektivním a cyklickým náklonem. Zvýšení kolektivního náklonu zvyšuje vztlak hlavního rotoru. Kolektivní náklon je použit pro ovládání stoupání/klesání, nebo jako kompenzace za svislou část vztlaku hlavního rotoru při náklonu vrtulníku, nebo při pohybu vpřed/vzad a vlevo/vpravo. Pro ovládání kolektivního náklonu používá pilot páku vlevo od své sedačky - pohybuje se svisle.

Hlavní rotor může narazit na problémy. Při letu nad povrchem v nízké výšce (v závislosti na průměru rotoru) dochází ke zvýšení vztlaku vytvořeným hlavním rotorem. Při letu nízkou vodorovnou rychlostí a vysokou rychlostí klesání (3 m/s a více) se hlavní rotor setkává s vírovým prstencem, který vede ke ztrátě vztlaku a nekontrolovatelnému pádu. Z toho se dá dostat zvýšením vodorovné rychlosti. A nakonec v případě selhání motoru pohánějícího hlavní rotor ho stále může proudící vzduch udržet roztočený . V takovém případě by kolektivní náklon měl být co nejmenší, aby byla rychlost rotoru dostatečně vysoká na zachování kontroly nad strojem a případné přistání.

Ocasní rotor je určen pro kompenzaci točivého momentu vytvářeného hlavním rotorem, který by jinak roztáčel vrtulník v opačném směru ke směru točení hlavního rotoru. Vedlejším efektem ocasního rotoru je boční tah, který má tendenci tlačit vrtulník v letu mírně do strany. To lze kompenzovat mimo jiné mírným náklonem osy hlavního rotoru. Tah ocasního rotoru je závislý na náklonu listů, které pilot ovládá pedály.

Ocasní rotor (stejně jako hlavní rotor) se může setkat s vírovým prstencem při levitaci a současné vysoké rychlosti rotace, kdy se vrtulník otáčí podle osy rotoru ve stejném směru, jakým ocasní rotor tlačí vzduch. To vede k nekontrolovatelné rotaci, kterou pilot může eliminovat snížením kolektivního náklonu a přistáním, nebo nasměrováním vrtulníku mírně vpřed a nabráním rychlosti (pokud to dovoluje výška).

Motory vrtulníků jsou většinou turbohřídelové, kdy souhra převodovky, hřídelí a redukčních převodových systémů roztáčí hlavní i ocasní rotory. Vrtulníky se dvěma motory mohou v případě výpadku jednoho použít pro pohon rotorů ten zbývající. V případě výpadku všech motorů mohou být rotory roztáčeny proudícím vzduchem a v režimu automatické rotace lze provést i nouzové přistání. Všechny tyto moduly mohou být poškozeny, což má vliv na letový výkon helikoptéry.

 

 

Tým War Thunder

ZDROJ: www.WarThunder.com


You have no rights to post comments / Nemáte žiadne práva na uverejňovanie komentárov

eSport

28 May 2019

Hráči War Thunderu!

Před měsícem jsme vyhlásili Finále War Thunder ligy. Dnes představíme turnajové hodnocení nutné k účasti v těchto turnajích.

Pro účast v grandfinále a finálových turnajích Zlaté divize ligy musí hráči získat následující turnajové ohodnocení v žebříčku:

Explore the Story

31 March 2019

Hráči War Thunderu! Nedávno jsme publikovali devblog o ligovém turnajovém systému - počínaje dneškem si můžete zaregistrovat svůj tým do Ligy!

První sezóna Ligy začíná 26.3.2019 a potrvá 12 týdnů.

Explore the Story

21 March 2019

Cimrmani - Účasť v týchto turnajoch sa vám ráta do sútaže o finančné ceny ! zoznam sútaží: KLIK SEM

Zoznam eSPORT WarThunder Víkendové turnaje vyberte si turnaj na ktorom sa chcete zúčastniť, skontrolujte či máte požadovanú techniku a prihláste sa tam !

Explore the Story

Novinky

26 October 2022

Nová, finská větev švédského tech. stromu - letadla i bojová vozidla, včetně Leopardu 2A6! Více než 50 nových a aktualizovaných strojů, namátkou s dlouho očekávaným americkým vozidlem M1A2 SEP s modifikací TUSK, protiletadlovým vozidlem s TOR-M1 a ikonickou japonskou bitevní lodí Fusó! Kromě toho dvě nová mapy: "Arktida" a "Skalnatý kaňon" a jako vždy dlouhý seznam oprav chyb a menších změn! Připravte se na aktualizaci "Fire and Ice"!

Explore the Story

15 December 2021

Nový herní národ s leteckým stromem v podobě Izraele, průzkumné letouny pro námořní bitvy, vliv větru na herní prostředí, nové mapy, spousta nových strojů a dlouhý seznam oprav chyb - to vše na vás čeká ve velké aktualizaci "Winged Lions"!

Explore the Story

10 March 2021
Aktualizace "Ixwa Strike" - seznam změn
 

Do hry dorazila nová řada jihoafrických bojových vozidel, první proudové letadlo s variabilní geometrií křídel a více než třicítka nové bojové techniky! Nová mapa, taktické střely vzduch-země a HUD pro piloty spolu s novými grafickými efekty, novými zvuky střelby pro letadla a mnoho dalšího!

 

Explore the Story

Tipy, Triky

31 January 2019

[NÁVOD] Merritovo Tankové Chilli (5.diel ) | WarThunder ako hrať proti M4A3E2 Sherman

Explore the Story

14 December 2018

Epic Games sa vrhli do nového podnikania, ktoré obnáša predaj digitálnych hier. A aby nás do svojho obchodu nalákali, spustili tiež akciu na hru zadarmo.

Explore the Story

01 December 2018

[NÁVOD] Merritovo Tankové Chilli (4.diel ) | WarThunder Video Návod si vysvetľujeme Munícia vs Pancier

Explore the Story

Aktualizácie

14 December 2023

Představujeme Air Superiority!

Rok 2023 zakončíme stylově s úžasnou velkou aktualizací Air Superiority. Několik států dostalo špičkové stíhačky, mezi něž patří F-15, Su-27 a J-11, Mirage 4000 a JAS39. Zavedli jsme VIII. úroveň pro bojová vozidla a následně i nové tanky: M1A2 SEP2, Leopard 2A7V, T-90M, VT-4A1, Strv 122B+ a Challenger 3 (TD)! Spojené státy dostanou skvělou loď USS Roanoke a několik dalších lodí za jiné národy, zatímco je tu pro letadla mapa Sopečné údolí, zasazená do krásné krajiny ruského poloostrova. Byla také přidána možnost používat univerzální zálohy během bitvy a výukové mise pro používání leteckých střel a přepracovali jsme grafiku všech typů ohně pro vozidla a hořící budovy, aby vypadaly obecně lépe.

Explore the Story

19 September 2023
Bylo implementováno velké množství bojové techniky, oprav a očekávaných doplňků z časového plánu! Stěžejní letouny: F-16C Block 50, Barak II a MiG-29SMT a stíhačky pro další země. Itálie získala maďarskou větev, která zahrnuje 11 bojových vozidel počínaje Csabou a konče KF41, jakož i 3 vrtulníky. První jihokorejské vozidlo VIDAR, které přichází jako exportní varianta používaná v Norsku, přichází také do švédského stromu! Vylepšeny byly také vizuální efekty větru, kouře, detonací munice a další, přibyla VI. úroveň pro oceánská plavidla a 3 prémiové bitevní lodě. Jsou zde také dvě nové mapy, včetně návratu "Testovacího areálu - 2271".
Explore the Story

07 March 2023
První plavidla francouzského námořního stromu, nové a aktualizované grafické efekty a optimalizace datové struktury spolu s vystřelovacími sedadly pro vybrané moderní proudové letouny. Mezi 43 novými i modernizovanými modely bojové techniky nelze nezmínit skutečného obra - Char2, obratný vrtulník AH-6M "Little Bird" nebo první francouzský lehký křižník Duguay-Trouin!. Kromě toho všeho zimní verze mapy "Seversk", nová mapa pro fanoušky letadel - Pyreneje, a jako vždy mnoho vylepšení a oprav! Přivítejte aktualizaci "Sky Guardians"!
Explore the Story

Iné hry

06 February 2019

Crossout sa dočkal zaujímavých grafických vylepšení. Hra tak vyzerá krajšie.

Gaigin čochvíľa oslávi 2 roky od spustenia Free-2-Play hry Crossout. V nej si vybudujete prakticky od základov vlastné bojové auto a vydávate sa s ním do neľútostných bojov. Avšak, po novom aj s krajšou a vylepšenou grafikou.

Explore the Story

23 January 2019

Je čas na oslavu deviateho výročia! Zatiaľ čo budeme mať ďalšie podrobnosti neskôr o úplne novej epizóde, ktorú môžete zažiť a úplne nová loď, ktorú môžete získať, vieme, že chcete získať podrobnosti o tom, ako sa s touto stranou môžete zapojiť.

Explore the Story

17 January 2019

Ring of Elysium už otevřelo novou sezónu s novou mapou se sopkou

Explore the Story

Updaty

16 October 2018
  • Opravena chyba při shozu poslední pumy, kdy mohl zaměřovač změnit pozici.
  • Opravena chyba, která mohla způsobovat generování zvuku z vrtulníku i když mu neběžely motory. (zdroj).
  • Opravena chyba, která způsobovala nekorektní přepnutí pohledu kamery u vrtulníku Mi-24A po zobrazení zprávy "Střelec: cíl v mrtvém úhlu".
  • Explore the Story

    26 September 2018

    Do "Nose art" skupiny boli pridané nové obtisky s obrázkami "oči".

    Explore the Story

    HW, SW, IT

    30 May 2019

    Po dlhej medzere po vydaní PCI Express 3.0 v roku 2010 skupina PCI Special Interest Group (PCI-SIG) pripravila plán na urýchlenie vývoja a vydania následných štandardov PCIe. V nadväznosti na tento plán, koncom roka 2017 skupina vydala PCIe 4.0, ktorý zdvojnásobil šírku pásma PCIe 3.0. Teraz menej ako dva roky po PCIe 4.0 - a prvý hardvér pre tento štandard práve pristáva - skupina je opäť s vydaním špecifikácie PCIe 5.0, ktorá opäť zdvojnásobuje šírku pásma dostupnú prostredníctvom linky PCI Express.

    Explore the Story

    16 May 2019

    Holandskí špecialisti zverejnili objav nové bezpečnostné slabiny procesorov Intel. Postihuje približne 75% systémov s procesormi tejto značky ... vrátane tých najnovších posledných generácii !

    Explore the Story

    06 March 2019

    Nové Motto  "More bugs more Intel like" ?

    Intel CPU májú další MEGA Prúser - Nová díra "SPOILER" v CPU Intel překonává Specter a Meltdown, a není softwarově řešitelná !

    Explore the Story

    SME -CSM- Cimrmani, Team KTORÝ HRÁ FÉR.

    viac info

    -CSM- Finančná zbierka

    Na podporu a fungovanie -CSM-
    viac info klik sem: https://bit.ly/2N8XUyiz

    Klikny na PayPal a zadaj sumu,
    Za -CSM- Ti Ďakujeme.





    Viac info

    -CSM- TeamSpeak 3

    IP adresa1: ts.csm-clan.cz

    IP adresa2: ts.csmclan.eu

    TS3index.com

     

    Viac info

    -CSM- Informácia o nás

    Info o -CSM- klane kto je kto, historie vzniku klanu a ACS aliance

    erb kridla

    Viac info