MiG-19S je další verzí první sovětské nadzvukové stíhačky, kterou již hráči znají ze hry ve verzi MiG-19PT. V aktualizaci 1.87 budou mít němečtí piloti šanci dosáhnout nadzvukových rychlostí za kniplem Východoněmeckého MiGu-19S, který se ve War Thunderu objeví již velmi brzy!
Ve zkratce: Další verze MiG-19, nabízející lepší ovladatelnost a vyšší palebnou sílu.
Vývoj MiG-19S začal v polovině 50. let s cílem vylepšit ovládání MiGu-19. Sovětští konstruktéři kvůli tomu provedli několik aerodynamických změn v konstrukci letounu a několik dalších menších úprav. Kromě toho značně zvýšili palebnou sílu stroje nahrazením původních 23mm kanónů za 30mm.
Nový MiG-19S měl vstoupit do produkce v září 1955, ale kvůli několika problémům, které zpoždily zkoušky se začal vyrábět až v červnu 1956. Výroba pokračovala do roku 1959 a celkem bylo vyrobeno 683 letadel.
Sovětské letectvo začalo nasazovat MiG-19S ve Východním Německu už v roce 1957. Letectvo Východního Německa dostalo vlastní stroje MiG-19S a MiG-19PM v roce 1959, 12 letadel od každé verze.
Protože ale vývoj leteckých technologií pokračoval překotným tempem a začaly se objevovat pokročilejší letadla, MiG-19 rychle zastaral. Kromě toho vedla poměrně velká nespolehlivost MiGu-19 k vysokým ztrátám kvůli nehodám, což vedlo k vyřazení letounu ze služby DDR v roce 1968.
Piloti a fanoušci sovětského letectva ve War Thunderu si již mohli vyzkoušet MiG-19PT, který jsme uvedli v minulé velké aktualizaci “Supersonic”. V nadcházející aktualizaci 1.87 budou i němečtí piloti moci bojovat v nadzvukových rychlostech v novém MiG-19S v barvách DDR!
Ačkoliv mezi sebou MiG-19PT a MiG-19S sdílí mnoho podobností - nakonec to jsou dvě různé verze stejného letadla - najdete tu několik rozdílů, na které by jejich pilot měl myslet.
Zaprvé, MiG-19S je trochu lehčí. Ve srovnání vzletových hmotností je na tom MiG-19S o 170 kg méně, než MiG-19PT. I když se to nemusí zdát jako moc, má to poměrně znatelný dopad na výkon - MiG-19S může dosáhnout rychlosti až 1452 km/h ve srovnání s 1397 km/h u verze PT.
Kromě úspory hmotnosti, která dovoluje dosáhnout o něco vyšší rychlosti, prošel MiG-19S množstvím menších úprav aerodynamiky, což s menší hmotností vede k lepší ovladatelnosti. Tyto rozdíly jsou obzvláště znatelné při intenzivních vertikálních manévrech.
I když je MiG-19S co se týče ovládání a rychlosti lepší, je tu jeden zásadní nedostatek. Na rozdíl od verze PT nemá MiG-19S přístup k řízené munici typu vzduch-vzduch. Kvůli tomu se němečtí piloti budou muset spoléhat na hlavňovou výzbroj. Naštěstí ji tvoří trojice 30mm kanónů ve srovnání s dvojicí u verze PT.
To ale neznamená, že MiG-19S nemá žádnou sekundární výzbroj. Naopak! Pod křídly najdete čtyři závěsníky, pod které lze podvěsit buďto dvě 250kg pumy, nebo čtyři raketnice na neřízené střely s celkem 36 projektily. To dovoluje použít MiG-19S i v kombinovaných bitvách!
MiG-19S bude již brzy dostupný všem pilotům War Thunderu na nejvyšší úrovni německého tech. stromu letadel spolu s vydáním další velké aktualizace 1.87. Mezitím sledujte novinky o dalších přídavcích do War Thunderu. Do té doby přejeme šťastný lov, piloti!
Tým War Thunder
ZDROJ: www.WarThunder.com