Novinky
[DEVBLOG] Me 264: Teutonská superpevnost
Messerschmitt Me 264 je německý strategický bombardér vyvinutý koncem 30. let za účelem vytvoření průzkumného stroje s dlouhým doletem. V nadcházející aktualizaci 1.89 se mohou piloti těšit na šanci zalétat si s letadlem z dobře známého německého projektu Amerikabomber!
Ve zkratce: Německý těžký druhoválečný bombardér schopný nést až 4 tuny pum!
Vývoj Me 264 začal koncem 30. let, když v Messerschmittu pracovali na vývoji průzkumného letadla s dlouhým doletem s označením P.1061. Počátkem roku 1941 bylo objednáno šest prototypů P.1061 a letoun byl přeznačen na Me 264. Objednávka ale byla krátce nato snížena ze šesti na tři prototypy.
Konstrukce prototypů začala pomalu, ale na jaře 1942 po spuštění projektu Amerikabomber rychle nabrala obrátky. Tento projekt volal po nových strategických bombardérech s dlouhým doletem a bylo do něj navrženo několik letadel - jedním z nich byl i Me 264.
Brzy začalo být jasné, že navzdory spoustě předností by Me 264 nedokázal dostát požadovaným letovým charakteristikám, a to zejména kvůli velmi omezené dostupnosti silnějších motorů. Kromě projektu Amerikabomber se o Me 264 uvažovalo krátce i pro Kriegsmarine, která chtěla nahradit zastaralé letouny Fw 200.
První a jediný kompletně dokončený prototyp Me 264 vzlétl poprvé 23. prosince 1942. Během dodatečných úprav byl projekt Me 264 zastaven a jediný dokončený letoun byl používán jako čistě dopravní stroj. V roce 1943 byl zničen druhý prototyp během spojeneckého bombardování. Stejný osud potkal i zbývající prototyp v červenci 1944. Po ztrátě všech prototypů byl projekt Me 264 oficiálně ukončen v září 1944.
Me 264: Těžký strategický bombardér, Německo, 4. úroveň
Klady:
- Slušná nosnost pum
- Smrtící obranná výzbroj
Zápory:
- Nízká rychlost a stoupavost
- Velký cíl
Ve War Thunderu bude Me 264 nový těžký bombardér, který naleznete na 4. úrovni německého stromu letectva v chystané aktualizaci 1.89. Ve srovnání s He 177 nabízí Me 264 "trpělivější" přístup, a to hlavně kvůli své větší velikosti a poměrně těžkopádným letovým vlastnostem. Zároveň si ale uchovává vynikající obranné schopnosti a také dobrý výběr pumových konfigurací.
Kuriozita: Me 264 byl prvním letadlem na světě s integrovanou nádrží v křídle. To je samozřejmostí u většiny dnešních moderních letadel.
Me 264 pohání čtveřice motorů Junkers Jumo 213, díky kterým letoun vyvine rychlost až 520 km/h ve výšce 6 km.
Letoun chrání před útoky protivníků několik obranných věží rozmístěných po trupu. Konkrétně na Me 264 najdete čtyři těžké 13mm kulomety MG131 a dva 20mm kanóny MG151, kvůli kterým bude úspěšný nálet na toto letadlo tvrdým oříškem. V obranné výzbroji ale najdete slepé úhly, jeden je například přímo pod letadlem a pokud si jich je protivník vědom, můžete se rychle ocitnout ve velkých problémech.
V neposlední řadě zmíníme nosnost Me 264 - ta sice není tak vynikající jako u He 177, ale je stále více než dostatečná na to, abyste s ní způsobili na bojišti menší apokalypsu. Celková nosnost pumového nákladu činí 4,4 tuny a piloti Me 264 si mohou vybrat z různých ráží a pumových konfigurací, od 250kg bomb až po ničivou 1800kg pumu SC1800!
Tým War Thunder
ZDROJ: www.WarThunder.com