Novinky
[DEVBLOG] HMS Dido: Mírotvorce
HMS Dido je vedoucí loď své třídy lehkých křižníků postavených pro Královské námořnictvo koncem 30. a počátkem 40. let. HMS Dido sloužila ve Středomoří a Atlantiku a nyní míří do námořních bitev War Thunderu, kde bude dostupná všem ostříleným mořským vlkům v nadcházející velké aktualizaci 1.85!
Ve zkratce: nový britský lehký křižník, vybavený silnými víceúčelovými hlavními děly.
Lehký křižník třídy Dido byl navržen v 30. letech pro doprovod konvojů a vedení torpédoborců pro operace ve Středozemním moři. Proto musela být plavidla třídy Dido dostatečně velká pro provoz v rozbouřených vodách, ale zároveň dostatečně rychlá a obratná, aby se dokázala držet torpédoborců. A k tomu měla být i levná na výrobu.
Kýl HMS Dido, vedoucí lodě své třídy, byl položen v říjnu 1937. V červenci 1939 byla Dido dokončena a o rok později zařazena do služby. První roky služby HMS Dido proběhly ve formě doprovodu konvojů v Atlantiku, než v dubnu 1941 došlo k jejímu přeřazení do východní Středomořské flotily.
Jako součást středomořských sil Královského námořnictva se HMS Dido zúčastnila mnoha velkých operací, namátkou vylodění na Sicílii a Apeninském poloostrově a také v jižní Francii. Během své služby prováděla HMS Dido různé činnosti od zásobování přes evakuaci vojáků až po bombardování pobřeží.
V roce 1944 se HMS Dido vrátila krátce do Velké Británie, než byla opět vyslána s cílem doprovázet konvoje v Severním oceánu. V roce 1945 byla HMS Dido poslána do Kodaně, kde tato válečná loď vystřelila poslední námořní salvu války v Evropě - ne ve snaze něco zničit, ale při oslavách kapitulace německé Kriegsmarine.
Nedlouho po ukončení 2. sv. války byla HMS Dido zařazena do námořních rezerv, ve kterých sloužila další dekádu. V roce 1957 byla HMS Dido vyřazena ze služby a prodána ke sešrotování.
Ve War Thunderu bude HMS Dido novým lehkým křižníkem, který se v aktualizaci 1.85 objeví na 4. úrovni britského námořního stromu. Na rozdíl od HMS Enterprise, která jí předchází má HMS Dido menší hrubou palebnou sílu, což ale vynahrazuje větší bojovou flexibilitou. Ochranu a mobilitu mají tato dvě plavidla srovnatelné.
První věci, které si potenciální kapitáni HMS Dido všimnou, tedy kromě očividných rozdílů ve srovnání s HMS Enterprise, je úplně jiná výzbroj. Na rozdíl od sedmi šestipalcových děl na HMS Enterprise je HMS Dido vybavena desítkou 5,25palcových děl, rozmístěných po dvojicích v pěti věžích. Větší počet rychleji pálících děl tak kompenzuje o něco menší průraznou sílu děl menší ráže.
Sekundární výzbroj HMS Dido je adekvátní, ale možná může působit mírně chudším dojmem. HMS Dido například nemá žádná žádná víceúčelová děla menší ráže. To znamená, že její kapitáni musí být neustále na pozoru před potenciálními hrozbami.
Protiletadlovou výzbroj na HMS Dido tvoří dvojice 40mm čtyřčat a pět samostatných 20mm kanónů, což je více než dostatečný počet na vypořádání se s letadly a menšími plavidly na krátké vzdálenosti.
HMS Dido pohání čtyři parní kotle generující 62000 koní, což dovoluje rychlost až 32 uzlů (60 km/h). Když přijde řeč na pancéřování, má HMS Dido velmi podobné rozvržení jako HMS Enterprise - boční pancéřový pás dosahuje tloušťky až 76 mm. Co se týče ochrany a mobility, kapitáni prakticky nepocítí přesun z HMS Enterprise na nové plavidlo kvůli jejich podobnostem v těchto ohledech.
HMS Dido má pevně nastavený kurz vstříc námořním bitvám War Thunderu - očekáváme, že dorazí do hráčských přístavů v nadcházející velké aktualizaci 1.85 "Supersonic". Mezitím určitě sledujte novinky, ať vám neunikne nic nového z nadcházející aktualizace. Do té doby přejeme klidnou plavbu, kapitáni!
Tým War Thunder
ZDROJ: www.WarThunder.com