Novinky
[EVENT] Junkers Ju 388J: Výškový nájezdník
Junkers Ju 388J je německý pozdně-válečný lovec bombardérů, zkonstruován pro boj s tehdy novým americkým letounem B-29 Superfortress. Hráči War Thunderu budou mít příležitost získat toto letadlo v nadcházejícím eventu “Bojový inženýr”!
Ve zkratce: Německý pozdně-válečný, silně vyzbrojený a dvoumotorový záchytný letoun postavený na základech Ju 188 a uzpůsobený pro operace ve velkých výškách.
Poté, co se říšské ministerstvo letectví (RLM) dozvědělo v roce 1942 o novém americkém bombardéru B-29 Superfortress, objevily se mezi tamními pohlaváry vážné obavy, že Luftwaffe by si s touto novou potenciální hrozbou nemusela poradit. Tehdy létaly bombardéry B-29 výše a rychleji, než všechno, co měla Luftwaffe k dispozici, jedinou výjimkou bylo těžké protiletadlové dělo 12.8cm FlaK 40. To vedlo k vývoji několika nových německých stíhaček, záchytných stíhaček a dedikovaných lovců bombardérů.
První prototyp Ju 388 vzlétl ke svému prvnímu letu v prosinci 1943 se slibnými výsledky. Smontování a odzkoušení dalších šesti prototypů proběhlo ve třech konfiguracích: Ju 388J záchytný stroj do velkých výšek, střední bombardér Ju 388K a průzkumná verze Ju 388L. Stroje Ju 388 byly oficiálně zařazeny do služby v Luftwaffe v létě 1944. Výroba ale pokračovala pomalu kvůli omezené dostupnosti požadovaných motorů. K tomu se přidaly neustále se zhoršující válečné podmínky v Německu a výroba se tak zastavila úplně.
Celkově bylo vyrobeno jen okolo 100 letadel Ju 388, z nichž většina se do konce války dočkala jen omezeného nasazení.
Ju 388J je perfektně vybaven pro bojové operace ve velkých výškách a díky své excelentní výzbroji se jedná o specialistu na ničení těžkých bombardérů, které jsou v bitvách vyšší úrovní běžná záležitost.
Ju 388J pohání dva čtrnáctiválcové motory BMW 801TJ, každý o výkonu 1810 koní - Ju 388J tak dokáže dosáhnout maximální rychlosti okolo 620 km/h ve výšce 10 600 m. Když už mluvíme o výšce, tak dostup letounu činí 12 850 m. I když v tomto ohledu jsou některé jednomotorové záchytné stíhačky jako například Ta-152H lepší, je Ju 388J první dvoumotorovou těžkou stíhačkou, která těchto výšek může dosáhnout. To dává fanouškům německých těžkých stíhaček příležitost pomoci s lovem protivníků, kteří vyhledávají bezpečí vysoko nad mraky.
Radar pak pomůže hráčům v orientaci za špatné viditelnosti, případně v oblačnosti - Ju 388J je jedním z mála druhoválečných letounů vybavených radarovou stanicí. Její antény jsou umístěny na nose letounu a dovolí pilotovi detekovat cíle v úzkém kuželu před ním.
U těžké stíhačky piloti očekávají těžší výzbroj, než u jejich jednomotorových sourozenců. To je definitivně případ i Ju 388J, jejíž hlavňovou výzbroj tvoří dva 20mm kanóny MG 151 a dvojice 30mm kanónů MK108 umístěná pod trupem; dále najdete za kokpitem pilota další dvojici 20mm MG 151 mířících vzhůru, tedy takzvaná "Schräge Musik". Bitvou ověřená kombinace dvou typů dopředné hlavňové výzbroje dokáže s přehledem roztrhat libovolné letadlo na kusy, tedy za předpokladu, že dokážete dobře zamířit.
Kuriozita: Ju 388J se nikdy neutkaly s protivníkem, který zavdal důvod jeho vzniku, protože bombardéry B-29 byly primárně určeny pro operace v Tichomoří, a ne nad Evropou.
Ačkoliv je verze Ju 388J odvozena od středního bombardéru, nenese na palubě žádnou další výzbroj, jako jsou pumy, nebo rakety. To je kvůli tomu, že pumovnice musela být odstraněna kvůli montáži hlavňové výzbroje. Ju 388J má alespoň dálkově ovládanou obrannou věž na zádi. Ta je vyzbrojena dvojicí 13mm kulometů a disponuje dobrým palebným rozsahem pro ochranu zadní polosféry. Prémiový status letadla dovolí jeho pilotům zvýšit zisky v bitvě a rychleji vyzkoumat ostatní německé letouny.
Tým War Thunder
ZDROJ: www.WarThunder.com