Novinky
[DEVBLOG] Reggiane Re.2001 CN: Čierny sokol
Reggiane Re.2001 je priamym vývojom neúspešného Re.2000, ktorý predchádzal. So zavedením troch modelov Re.2001 v aktualizácii 1.85 "Supersonic" by sme sa chceli dnes bližšie zaoberať najvýkonnejšou verziou, ktorú majú talianski piloti - Re.2001 CN!
**TEXT PRELOŽIL GOOGLE***
Stručně: Noční stíhací verze Re.2001, silněji vyzbrojená a natřená černou noční stíhací kamufláží.
Vývoj Re.2001 začal těsně poté, co Regia Aeronautica zamítla Re.2000 kvůli problémům s jeho motory. V Reggiane vzali prakticky nezměněnou konstrukci dvoutisícovky a namontovali do ní nový řadový motor Alfa Romeo - tak vznikl Re.2001, přezdívaný Falco II.
Díky novému motoru bylo vyřešeno mnoho dřívějších problémů - nový motor byl silnější a spolehlivější, jednalo se o pod licencí stavěný německý motor DB 601. Navzdory úspěšným zkouškám čekalo Re.2001 odložení od zařazení do výzbroje kvůli několika modifikacím, které si Regia Aeronautica na poslední chvíli vyžádala. Nakonec byl Re.2001 zařazen v září 1941 do výzbroje italského letectva a první větší křest ohněm proběhl v květnu 1942 nad Maltou.
Re.2001 CN byl vyvinut později pro roli nočního stíhače. Ve srovnání se základní verzí se noční stíhací verze Re.2001 lišila hlavně tlumiči výfuků a nahrazením původních 7,7mm kulometů v křídlech 20mm kanóny v gondolách zavěšených pod křídly. Navíc bylo letadlo natřeno příslušnou černou noční kamufláží.
Většina letadel Re.2001 CN pomáhala koncem 2. sv. války při obraně hlavní Apeninského poloostrova. Nočních stíhacích verzí bylo vyrobeno jen několik desítek z celkem přibližně 230 vyrobených Re.2001.
Ve War Thunderu čeká Re.2001 CN na piloty na 2. úrovni stromu italského letectva ve větvi strojů Reggiane. Jedná se o rychlou, obratnou a dobře vyzbrojenou stíhačku, která nabízí potenciálním leteckým esům prostředek, jak v leteckých bitvách zvítězit.
Re.2001 CN je vystrojen silnějším řadovým motorem Alfa Romeo o výkonu 1150 koní. Ve srovnání s hvězdicovým motorem na předešlé Re.2000 nabízí tento nejen lepší výkon, který dovoluje letadlu vyvinout rychlost přes 500 km/h, ale který zároveň netrpí velkou náchylností k přehřívání.
Protože většina konstrukce zůstala při přechodu z Re.2000 na 2001 zachována, zachovalo si letadlo excelentní obratnost a může se tak ve vzdušných soubojích směle postavit těm nejobratnějším letadlům jiných zemí. To ale Re.2001 CN nebrání ve vertikálních manévrech, díky svému silnému motoru a dobrému zachování energie. Piloti by ale měli mít na paměti, že letoun trpí ztrátou ovladatelnosti při vysokých rychlostech - delší prudký sestup tak může vést ke ztrátě kontroly a havárii.
Výzbroj Re.2001 CN je na své úrovni nutno respektovat - dvojice těžkých kulometů Breda-SAFAT ráže 12,7 mm doplňuje dvojice 20mm kanónů Mauser MG 151. Tyto smrtící německé zbraně mohou používat vysoce ničivé protiletadlové muniční pásy s nechvalně proslulými HEI náboji Minengeschoss, které se rychle vypořádají s čímkoliv, co zasáhnou.
Kromě vynikající hlavní výzbroje se piloti tohoto stroje mohou těšit také na možnost podpořit v kombinovaných bitvách své spolubojovníky na zemi pomocí zavěšené 250kg pumy pod trupem.
Reggiane Re.2001 CN přistál ve War Thunderu v aktualizaci 1.85 “Supersonic” a je dostupný všem pilotům na 2. úrovni stromu italského letectva. Už jste proti nebo s Re.2001 CN bojovali? Určitě se níže podělte s ostatními o svoje zkušenosti. Zatím přejeme šťastný lov, piloti!
Tým War Thunder
ZDROJ: www.WarThunder.com